7.2.06

respekt

muhammed tegninger!
Denne blog er jo min processblog og jeg bruger den primært som log over igangværende projekter.
Men.. jeg kan ikke lade det gå usagt forbi. Den ukontrollerede situation som lille patetiske danmark befinder sig i lige nu må have lidt plads her, også selvom det falder udenfor min rytme.
Jeg finder det grotesk at ytringsfriheden er blandet ind i en sag om en provokation. Jeg trak selv lidt på skuldrene i september da tegningerne blev trykt - vant til at småligheden vokser som mug på vores samfund. Kan ikke lade være med at tænke på nazisternes karikaturer af jøderne. PH skriver i 1933 i Hva med Kulturen om den stigende fremmedfjendskhed som rør sig i samfundet - og hvad det har af betydning for det kulturelle liv.
Hvis vi ikke respekterer andre kulturer også vores egen så mister vi vores identitet og respekten for os selv. Det mest forunderlige er at i denne globaliserede verden starter respekten for andre mennesker stadigvæk hos én selv.
www.flickr.com
Nanna Munnecke Barlby's items Go to Nanna Munnecke Barlby's photostream