9.5.05

WHITE MEAT CITY

Min projekt beskrivelse hedder:
Udvikling af koncept til web portal for den Hvide Kød By/White Meat City

Kødbyen skal være kreativbydel - beslutningen blev taget af KBH Kommune i januar og følges op af begyndende idéudvikling og flytning af kommunale kultur kontorer og andre pionærer (!) til ledige lokaler i området.
Tegnestuer, værksteder og atelier følger eftersom der bliver ledige lokaler.

Kreativ bydel - incubator for kreativt erhverv.
I mine øjne et fremsynet initiativ - mod den metropoliserede by - mit indblik i Øresund design og deres virke bekræftede at visionerne er tilstede, men mine snart fem år på DanmarKs DesignSkole maner også drømmene til jorden igen.

For hvordan kan en institution fungere så dårligt, når det øgede fokus burde styrke selvfølelse og visionært SAMarbejde?
Jeg kan i sortsynede øjeblikke frygte at White Meat City undergraves af uopfydte løfter, jantepjank og manglende visioner.

Mit fokus er på interaktion/friktion som hovedtema for portalen.
Friktion ment som en form for tvungen interaktion - på den gode måde.
www.flickr.com
Nanna Munnecke Barlby's items Go to Nanna Munnecke Barlby's photostream